Üzleti feltételek

KategóriaSzűrő
 
 
 
 
 

Üzleti feltételek - Therese.hu

  1. Általános rendelkezések

Ezek a üzleti és panaszfeltételek határozzák meg a felek jogait és kötelezettségeit az Eshopist s.r.o., nevű kereskedő, a Karpatské námestie 10A, 831 06 Bratislava, IČO: 50359495, a Bratislava I. kerületi cégnyilvántartásában bejegyzett, Szekció:Sro, beszúrási szám. 111899/B (a továbbiakban: „Eladó“) és a vevő, amelynek tárgya áruk vásárlása és eladása az Eladó e-kereskedelmi webhelyén.

Az eladó elérhetőségei:

Eshopist, s.r.o., székhelye Karpatské námestie 10A, 831 06 Bratislava, IČO: 50359495, a Bratsilavai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, szekció: Sro, Bejegyzés 111899/B

Adószám: 2120290271

Áfa azonosító: SK2120290271

Üzem:

Stará Vajnorská 17, 831 04 Bratislava

Telefon: +36 199 891 87

Email: info@therese.hu

Felügyeleti hatóság:

Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzés (SOI)

SOI Felügyelőség a Pozsonyi Régió számára

Prievozská 32, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava 27

A Műszaki Termékfelügyeleti és Fogyasztóvédelmi Divízió és a Jogi Osztály

Tel.: +421 258272 172, +421 258272 104, fax: +421 258272170

http://www.soi.sk

http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-aziadosti-soi

 

    1. Ezek az üzleti és követelés feltételei a vásárlási szerződés napján érvényes szövegben a beszerzési szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az eladó és a vevő írásbeli beszerzési megállapodást köt, amelyben eltérő feltételeket állapít meg ettől az üzleti és kővetelési feltételektől, a vásárlási szerződés rendelkezései megelőzik ezeket a kereskedési és követelési feltételeket.  Az ilyen egyeztetett feltételek nem ütköznek más jogszabályokkal (rövidebb idő a záruk visszaküldésére, garanciaidő stb.)
    2. A jelen üzleti és követelésmegállapodások céljára szolgáló további megállapodás olyan szerződést jelent, amely alapján a vevő az árut beszerezte, vagy a vevővel kötött szolgáltatás tárgyát képező szolgáltatást nyújtja, vagy az eladó vagy harmadik személy egyetértésével.
    3. Az eladó által üzemeltetett e-kereskedelmi weboldalon az árura vonatkozó vételár tartalmazza a Szlovák Köztársaság hatályaos jogszabályaiban meghatározott összegű hozzáadottérték- adót is, é snem tartalmazza az áruszállítás vagy más opcionális szolgáltatás árát. Minden készlet az állomány értékesítéséig érvényes, kivéve, ha egy adott tétel másként rendelkezik.
    4. Az eladó fenntartja magának a jogot, hogy bármikor módosítsa az árát az eladó által üzemeltetett e-kereskedelei webhelyen. A záruk árváltozása nem vonatkozik az árváltozást megelőzően kötött szerződésekre, függetlenül attól, hogy az árukat még nem szálították.
    5. Abban az esetben, ha az eladó nem tartja be a Szlovák Köztársaság vagy Európai Közösségek vonatkozó jogszabályai szerinti kötelezettségeit, vagy az ilyen kereskedelmi és követelés feltételei mellett, a vevő az illetékes bíróságon keresztül gyakorolhatja az eladóval szembeni jogait.
  1. A Vásárlási szerződés megkötésének módja
    1.  A vételi szerződés megkötésére vonatkozó javaslatot a vevő az eladónak kitöltött és elküldött formanyomtatványon elküldi az eladó weboldalán, akinek a vásárlási szerződés megkötésére irányuló kérelmet nyújtott be, amely a vevő által megjelölt áruk tulajdonjogának átruházása a vételáron és a jelen megrendelésben meghatározott feltételek szerint (a továbbiakban: „a megrendelés“).
    2. A megrendelés elküldése után a megrendelő az e-mail címére automatikusan megkapja a megrendelés átvételéröl szóló értesítést az eladó elektronikus rendszerére (a továbbiakban:“ megrendelés-továbbítási visszaigazolás“). A vevő e-mail címétre a megrendeléssel vonatkozó további infomációk lesznek elküldve, ha ez szükséges.
    3. A kézbesítés megerősítése azt tartalmazza, hogy az eladó megbízást kapott, de nem fogad el ajánlatot a vételi szerződés megkötésére.
    4. Az eladó ezután elküldi a vevő e-mail címére vonatkozó információkat arról, hogy a vevő rendelését elfogadták-e („Megrendelés elfogadás“). A megrendelés elfogadása tartalmazza azon áruk nevét és specifikációját, amelyek értékesítési tárgyát képezi, a záruk és/ vagy egyéb szolgáltatások árát, a várható szállítási határidőt, a szállítandó áruk nevét és helyét az árat, a feltételeket, az árutovábbítás módját és idejét az eladónak a vevő felé történő egyeztetett szállítási helyére vonatkozóan, az eladó adatai (cégnév, székhely, cégjegyzékszám, stb.) és egyéb szükséges adatok.
    5. A vásárlási szerződést a megbízás elektronikus vagy írásos formában történő átvételével kell a vevőnek átadni.
    6. Világos, egyértelmű, érthető módon az eladó a Megrendelő megbízásának elküldése előtt tájékoztatta a követelésre, fizetésre, kereskedésre, szállítmányra és más feltételekre vonatkozó szerződéskötést megelőző információkat az alábbiak révén:
  1. Tájékoztatja az áru főbb jellemzőit vagy a szolgáltatás jellegét a megfelelő kommunikációs eszközök, valamint a záruk vagy szlgáltatások az eladó eshopkatalógusában,
  2. Tájékoztassa az eladó kereskedelmi nevét és székhelyét az eladó e-boltjának megfelelő aloldalán, ezek közül az üzleti és kereseti feltételek közül 1, amelyek az eladó e-shop aloldalára kerülnek,
  3. Az eladó telefonszámát és egyéb adatait, amelyek a vevő kapcsolatfelvételére vonatkoznak, különösen az e-mail címe és faxszáma, ha az eladó e-shop aloldalán tájékoztatta őket, 1 ilyen üzleti és követelés feltételeket, amelyek az eladó e-shop aloldalára kerülnek,
  4. Az eladó azon címét, amelyen a vevő áru-vagy szolgáltatási követelést követelhet, panaszt vagy panaszt nyújthat be, 1 ilyen üzleti és követelés feltételeket, amelyek az eladó e-shop aloldalára kerülnek
  5. Az áruk vagy szolgáltatások teljes árát, beleértve a hozzáadottérték-adót és minden egyéb adót, vagy ha a záruk vagy szolgáltatások jellege miatt esszerűen nem határozható meg előre az ár, a számítás módja, valamint a szállítás, postaköltségek és díjak, vagy ha ezeket a költségeket és díjakat, vagy ha ezeket a költségeket és a díjakat nem lehet előzetesen meghatározni, hogy a vevő köteles az eladó e-shopkatalógusban fizetni,
  6. A fizetési feltételeket, a szállítási feltételeket, az az időtartamot, amelyen belül az eladó kötelezettséget vállal áruk szállítására vagy szolgáltatás nyújtására, a vásárlók panaszaira, panaszainak és javaslatainak kezelésére és a vonatkozó aljárásokról, a kereskedelemben és a követelés feltételeiről szóló vonatkozó cikkeiben az eladó e-shop aloldala,
  7. A vevőnek a vételi szerződéstől való alláláshoz való jogáról, feltételekről, a határidőröl és az elállási jog gyakorlásának módjáról, ezek közül az üzleti és kereseti feltételek közül 10, amelyek az eladó e-kereskedelmi webhelyére kerülnek,
  8. Visszavonási űrlapot biztosít a beszerzési szerződésből,10 , valamint az ezen üzleti és igénybejelentési feltételek függelékeit, amelyek az eladó a-Store alpontjára kerülnek; az eladó magának az elallási formanyomtatványt mellékelte az ezen üzleti és kereseti feltételek függelékében, amelyeket az eladó e-kereskedelem aloldalára helyezett,
  9. Az a tájékoztatás, hogy amennyiben a vevő visszavonja a vételi szerződést, viseli az eladónak az áru visszautalásáért járó költségeket a 10.§ 3. Sz.102/2014 Z.z. a fogyasztónak az eladó értékesítése vagy szolgáltatásnyújtása során történő távollevők közötti vagy üzlethelységen kívüli szerződés alapján történő nyújtásáról, valamint bizonyos törvények ( a továbbiakban: „ Fogyasztóvédelmi törvény történő a távértékesítésre“) módosításáról, valamint az értékesítési és szerződésböl való kivonásárol a záruk visszaküldésének költségei, amelyek természetüknél fogva nem küldhetők vissza postai úton, 10 ilyen üzleti és kereseti feltétel, amelyek kerülnek az eladó e-shop aloldarla,
  10. A vevő kötelessége az eladónak az általa ténylegesen nyújtott szolgáltatási árat a 10.§fogyasztói védelemről szóló törvény folytatása, ha a vevő visszavonja a szolgáltatási szerződést, miután az eladó kifejezett hozzájárulását adja a 4.szakasz szerint a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelmi törvény 6.§, ezek közül az üzleti és kereseti feltételek közül 10, amelyek az eladó e-kereskedelmi webhelyére kerülnek,
  11. Azokról a körülményekről, amelyekben a vevő elveszti a szerződéstől való alállási jogot; Ezek közül az üzleti és kereseti feltételek közül 10, amelyek az eladó e-kereskedelmi webhelyére kerülnek,
  12. Utasítások az eladónak az áru vagy szolgáltatás szerinti hibákra vonatkozó felelőségéről a Polgári Törvénykönyv 622. És 623.§-ának az Art.ezek közül az üzleti és kereseti feltételek közül 8, amelyek az eladó e-shop aloldalára kerülnek,
  13. A gyártó vagy az eladó által a szigorúbb elvek szerint nyújtott garanciák létezése és részletei, mint amelyeket a §502 a polgári törvénykönyv , ha a gyártó vagy az eladó nyújt, valamint tájékoztatást a meglétet és azok feltételeit segítségnyújtás és szolgáltatások, amennyiben az ilyen segítséget nyújtanak, hogy tájékoztassa az érintett termék oldalon, és aze-kereskedelem az eladóval Art.9 ilyen üzleti és kereseti feltételeket, amelyek az eladó e-shop aloldalára kerülnek,
  14. Azon magatartási kódexek létezése, amelyeket az eladó elkötelezetten teljesített, valamint a vásárlók magatartásának megismerését vagy annak megfogalmazását az eladó e-shopkatalógusában,
  15. A szerződés időtartama határozott idejű szerződés esetén; határozatlan időre kötött szerződés esetén, amelyre automatikusan megújul, tájékoztatta az eladót az eladó vonatkozó e-kereskedelmi katalógusáról szóló szerződés megszünésének feltételeiről és ezen kereskedelmi és visszaváltási feltételeknek megfelelően, amelyeket a megfelelő elektronikus részterületen helyez e laz eladó üzlet,
  16. A Vevőnek a Vásárlási Megállapodás szerinti kötelezettségeinek minimális időtartama, amennyiben a Vásárlási szerződés a Vevő számára az Eladó e-kereskedelmi katalógusrára vonatkozó, az Eladó e-kereskedelmi katalógusára vonatkozó tájékoztatási kötelezettsége, valamint e Kereskedelmi és visszaküldési feltételek alapján,
  17. A vevő kötelezetsége az előfizetés megfizetésére vagy az Eladó kérésére más pénzügyi biztosíték nyújtására, valamint azokra a feltételekre, amelyekre vonatkozik, ha a Vevő ilyen kötelezettségvállalást közölt az Eladóval vonatkozó e-kereskedelmi katalógusában, valamint ezeken a kereskedelmi és visszatérési feltételeken elhelyezik az eladó megfelelő e-kereskedelmi aloldalán,
  18. Funkcionális, ideértve az adott esetben az elektronikus tartalom tartalmának biztosítására alkalmandó technikai biztosítékokat az eladó releváns e-kereskedelmi  katalógusában, valamint ezeknek a kereskedelmi és visszaküldési feltételeknek megfelelően, amelyeket az eladó e-kereskedelem aloldalára helyezett,
  19. Az elektronikus tartalom kompatibilitása azon hardverekkel és szoftverekkel, amelyekről az eladó tudja, vagy ésszerűen tudomásuk van róluk, adott esetben az eladó megfelelő e-kereskedelmi katalógusában és a megfelelő aloldalon található kereskedelmi és visszatérési feltételekről e-kereskedelem az eladó,
  20. A vitarendezés lehetősége és feltételei nem bírósági úton ADR-rendszeren keresztül, ha az eladó elkötelezte magát a rendszer e kereskedelem kereskedelmi katalógusában történő használatára, valamint az eladó e-shop alhálózatán található kereskedelmi és visszaküldési feltételek alapján,
  21. A vásárlási szerződés megkötéséhez szükséges cselekvések leírása az e-kereskedelmi és visszatérési feltételek szerinti szükséges intézkedésekkel kapcsolatban, amelyeket az eladó e-kereskedelmi aloldalára helyezett,
  22. A vételi szerződés elektronikus formában történő tárolása az eladó helységeiben és a vevő rendelkezésére áll, miutána vevő írásban kérte a vevőt az eladóval vonatkozó e-kereskedelmi katalógushoz, valamint ezen kereskedelmi és visszaváltási feltételek alapján, az eladó üzlet,
  23. A szerződés megkötésére felajánlott nyelv a szlovák nyelv az eladó e-shopkatalógusában, valamint e kereskedelmi és panaszfeltételekben, amelyeket az eladó e-shop aloldalára helyezett.
    1.         Ha az eladó nem teljesítette a kiegészítő díjak vagy egyéb költségek 2.6.pont e) ezek a kereskedelmi és visszatérési feltételek vagy a záruk visszaküldésének költségei a 2.6.pont szerint ezek az üzleti és követelés feltételei, a vevő nem köteles megfizetni ezeket a többletköltségeket vagy díjakat.

 

  1. Az eladó jogai és kötelezetségei
    1.     Az eladó köteles:
  1. a vevő által megerősített megbízás alapján az áruknak a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és időben történő szállítása, valamint csomagolása vagy tárolása a megőrzéséhez és védelméhez szükséges módon,
  2. biztosítja, hogy a szállított áruk megfeleljenek az alkalmazandó szlovák jogszabályoknak,
  3. közvetlenül a vásárlási szerződés megkötését követően, de legkésőbb az áru kézbesítésével, a vevőnek a vásárlási szerződés megkötésének igazolását tartós adathordozón, például e-mail útján igazolja. A nyugtázásnak tartalmaznia kell a 2.6. pontban felsorolt összes információt, beleértve a vásárlási szeződéstől való elállási űrlapot.
  4. Legkésőbb az árucikekkel együtt írásban vagy elektronikus formában átadja az áruknak és a vonatkozó szlovák jogszabályokban (szlovák nyelvű kézikönyvek, jótállási jegy, kézbesítési igazolás, adóbevallás) előírt dokumentumokat és egyéb dokumentumokat.
    1.  Az eladónak joga van ahhoz, hogy a szállított áruért a vevőtől a vételár megfelelő és időben kifizetésre kerüljön.
    2.  Ha az eladó nem tudja az árut a vevőnek a vásárlási szerződésben meghatározott időtartamon belül, vagy a jelen kereskedelmi és garanciális feltételekben meghatározottak szerint  vagy egy elfogadott vételáron keresztüátadni, az eladó köteles a vevő helyettesítést vagy vevőt felajánlani a vételi szerződéstöl (megszüntetni a rendelést). Visszavonhatja a vásárlási szerződést, vagy törölheti a megrendelést, ha e-mailt küld a vevőnek. Ha a vevő már megfizette a vételárat vagy annak egy részét, akkor az eladó a megvásárolt vételárat vagy annak egy részét az e-mail kézbesítésétől számított 14 napon belül visszafizeti a vételárról történő visszavonás, megrendelés törlése a vevőre kijelölt számlára, kivéve ha a felek másként állapodnak meg. Ha a vevő nem fogadja el az értékesítő által ésszerű határidőn belül felajánlott helyettesítő teljesítményt, vagy visszavonja a vételi szerződést, az eladó jogosult a vételi szerződéstől visszavonni, és ha a vevő már megfizette a vételárat vagy annak egy részét, az eladó köteles a már megfizetett vételárat vagy annak egy részét a vásárlási szerződéstől a vevő felé történő visszavonás időpontjától számított 14 napon belül.
  1. A vevő jogai  és kötelezettségei
    1. A vevőt tájékoztatta az eladó arról, hogy a megrendelés egy részét köteles fizetni.
    2. A vevő köteles:
  1. Átvenni a megrendelt és leszállított árut,
  2. Az eladónak a megegyezés szerinti lejárati időn belül megfizetni a megegyezett vételárat, beleértve a záruk szállítási költségeit,
  3. A kézbesítési jegyzékben megerősíti az áruknak az aláírásával vagy aláírásával történő megszerzését az erre jogosult személy.
    1. A vevőnek joga van ahoz, hogy az árukat a felek által elfogadott mennyiségben, minőségben, időben és helyen szállítsa.

 

  1. Szállítási és fizetési feltételek
    1. Az e-kereskedelmi weboldal minden egyes elemére a lejárati dátummal rendelkező áruk szokásos elérhetősége látható.
    2. Ha az eladó és a vevő másként nem ért egyet az adásvételi szerződésben, az eladó köteles haladéktalanul, legkésőbb a vásárlási szrződés dátumától számított 30 napon belül átadni a dolgot a vevőnek. Ha az eladó az első mondatban meghatározott határidőn belül elmulasztja az ügy kézbesítésének kötelezettségét, akkor a vevő további ésszerű határidőn belül felkéri a felajánlott ügyet. Ha az eladó nem nyújtja be az ügyet e további ésszerű határidőn belül, akkor a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
    3. Az eladó jogosult arra, hogy a vevőt a vételi szerződésben előírt szállítási határidő lejárta előtt is meghívja az áru átvételére.
    4. A monitoron lévő áruk színes megjelenése nem feltétlenül  egyezik meg azokkal a valódi színárnyalatokkal, amelyeket a vevő ténylegesen lát. A színárnyalatok kijelzése többek között a monitor minőségétől függ, egy másik megjelenítő eszkőz használatát.
    5. A vevő köteles átvenni az árut azon a helyen, ahol az eladó  vagy ügynöke felelős az áru szállításáért és a vevőnek a vételi szerződésben vagy más módon történő megkötését megelőzően (a továbbiakban: „Hely“). A vevő köteles átvenni az árut azon határidőn belül, amelyre az eladó vagy ügynöke felelős az áru szállításáért és a vevőnek a vételáron vagy más módon történő szállítását megelőzően (a továbbiakban: „Időtartam“).
    6. Ha az eladó az árut a vevőnek a helyszínen és az időtartományban szállítja, a vevő köteles személyesen átvenni az árut, vagy annak biztosítására, hogy az árut átvegye az erre feljogosított személy, amennyiben hiányzik az áru átvétele, és aláírja a vételár és az áru kiszállításának és szállításánakmegfizetésre vonatkozó jegyzőkönyvet. Az áru átvételére felhatalmozott  harmadik személy köteles a megrendelés elfogadásának egy példányt benyújtani az eladónak. Az árut szállítmánynak tekintik és átveszi, amikor az árukat a vevőnek szállítják. A záruk vevőnek történő átadása azt jelenti, hogy az árukat a vevőnek vagy a vevő által felhatalmozott harmadik félnek szállítják, és vevői árat, valamint kézbesítési utalványt írnak alá a vevőnek vagy a vevő által felhatalmozott harmadik félnek.
    7. Ha az áru szállítását meg kell ismételni a vevőnek a helyszínen és az időskála hiányában, vagy ha a vevő a vételi szerződés előzetes írásos visszavonása nélkül a Vámtarifa enyhe lejáratát követő 7 napon belül nem viszi az árut, az eladó jogosult kártérítést követelni a felmerülő károkért a tényleges költséget, hogy megpróbálja sikertelenül szállítani az árut helyre.
    8. A vásárlási szerződés azzal a a feltétellel kötött, hogy amennyiben a vevő a Vásárlónak az Általános Szerződési feltételek 4.2. pontja értelmében vett megállapodás szerinti vásárlási árát az eladó átvételi felhívásától számított 15 napon belül nem fizeti ki, akkor a szerződést az elejétől, és az eladó megszerzi a jogot, hogy szabadon elidegenítse a megrendelt árukat.
    9. A vevő a szállítmányt, azaz az árut és annak csomagolását az eladó megbízottjának jelenlétében azonnal a szállítás után ellenőrizheti. Ha az árut hibásnak találják, és/vagy ha a szállítmány nem teljes (kisebb mennyiségű áru vagy hiányzó áru megrendelve), az eladó képviselője köteles a vevő nyilvántartást vezetni a záruk hibáinak nagyságáról és jellegéről. Az eladónak átadott írásos nyilvántartás alapján a vevő később megtagathatja a hibás áruk átvételét, vagy megerősítheti a hibás áru szállítását, 8 ilyet üzleti és követelés feltételeket igényt hiba az eladó vagy a kijelölt személy. Ha a vevő megtagadja a hibás árubeszerzés beszállítását, akkor az áru visszaküldésének minden költségeit fizeti.
    10. A vevő jogosult abban az esetben, ha az eladó az 5.2. pontban meghatározott határidőn belül nem szállítja az árut a vételi szerződéstől való visszavonásra, és az eladó köteles a vásárlónak a vásárló által megadott vevői bankszámlára történő átutalással történő vételáron belül 14 napon belül visszajuttatni a megvásárolt vételár részét.
    11. A szállítási költség a következőképpen kerül felszámításra:
  1. Több mint 100 euró értékű áruk esetében a szállítás nem érvényes.
  2. A 99 euró vagy annál kisebb értékű áruk esetében a szállítási ár 4,90 euró. Az ár tartalmazza a ÁFÁ-t.
  3. A személyes előfizetés ingyenes
    1. Eshopist, s.r.o. ez nem számít fel több pénzt. Az ár tartalmazza.

 

  1. Vételár
    1. Az eladó és a vevő közötti vételi szerződésben rögzített áruk vételárát a megrendelés elfogadásában (továbbiakban: „vételár“) jelölik. Ha a megrendeléses vételáron feltüntetett vételár meghaladja az e-kereskedelmi ajánlatban szereplő azonos áru árát, amely a megrendelésnek a vevőnek történő elküldésének időpontjában meghaladja az eladót, akkor az eladó egy elektronikus üzenetet küld a vevönek az új vételár ajánlattételével kapcsolatban, más összegben, amely az eladó javaslatára vonatkozik új vásárlási szerződést kell kötni, amelyet a vevőnek e-mailen vagy írásban kifejezetten meg kell erősítenie, hogy érvényes vételi szerződést lehessen kötni.
    2. A vevő köteles megfizetni az eladónak a vételárat, beleértve az áru készpénzben történő szállításának költségeit is hitelkártya az áru személyes kézhezvételekor, az áru kézbesítésének helyszínén történő szállítás vagy készpénz nélküli átutalás az eladónak a megbízás elfogadásákor vagy eladó honlapján az áru átvételének időpontjában meghatározott számlán.
    3. Abban az esetben, ha a vevő készpénzes átutalással fizeti meg az eladónak a vételárat, a fizetés napja az a nap, amikor a teljes vételárat az eladó számlájára jóváírták.
    4. A vevő köteles az eladónak a vételi szerződés időtartama alatt az elfogadott áruk vételárát megfizetni, de legkésőbb az áru átvételekor.
    5. Abban az esetben, ha a vevő a teljes vételárat nem fizeti meg az eladónak, amíg az áru szállítása nem történik meg, és a felek nem vállalják, hogy részletekben fizetik az áru vételárát, az eladónak megtagathatja a vevőnek történő kézbesítést.
    6. Az áru összeszerelésével és szállításával kapcsolatos költségek nem szerepelnek a vételárban, és az eladónak nem kell ezeket a szolgáltatásokat a vevő rendelkezésére bocsátania.

 

  1. A tulajdonjog meszerzése és a záruk károsodásának veszélye
    1.  Ha az árut az egyeztetett helyen veszik, a záruk tulajdonjoga a vevő felé megy. Vevő, aki nem felel meg a fogyasztói definíció § 2. Pont a) a 250/2007 Coll. A fogysztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács jogi aktusának módosításáról 372/1990 Coll. A módosított büncselekményekről ( továbbiakban: „a törvény“) a záruk teljes tulajdonjogának megszerzéséig a záruk teljes vételárát teljes egészében kifizetik.
    2. A záruk károsodásának veszélye a vevőre abban az időben kerül átadásra, amikor a vevő vagy harmadik személy, akit a vevő a termék átadására felhatalmozott, az eladónak vagy megbízottjának a záruk szállításáért, vagy amikor az eladó lehetővé teszi a vevőnek az áru és a vevő rendelkezésére bocsátását nem veszi.

 

  1. Panasz eljárás (felelőség a hibákért, jótállásokért, panaszokért)
    1. Az eltávolítandó áruk hibája esetén a vevő jogosult a díjmentesen, időben és megfelelő módon eltávolítani. Az eladó köteles késedelem nélkül eltávolítani a hibát.
    2. A vevő helyettesítheti az árut a hiba megszüntetése helyett, vagy ha a hiba csak a záruk egyes részeihez kapcsolódik, az alkatrész cseréjéhez és az eladóhoz nem keletkezik túlzott költségek a záruk árával vagy hiba súlyosságával kapcsolatban.
    3. A hiba megszüntetése helyett az eladó mindíg tökéletesen cserélheti ki a hibás árut, ha a vevő nem okoz komoly nehézségeket.
    4. Az olyan áruk hibája esetén, amelyeket nem lehet kiküszöbölni, és amely megakadályozza, hogy az árut hibásan használják megfelelően, a vevőnek joga van kicserélni az árut vagy jogosult a vétei szerződéstől való elállásra. Ugyanazok a jogok vonatkoznak a vevőre, ha hiba orvosolható, de ha a vevőt nem lehet megfelelően felhasználni ismétlődő hibák vagy nagyszámú hiba esetén.
    5. Más nem meghiúsítható hibák esetén a vevő az ár árára megfelelő engedményt kap.
    6. Az eladó e törvény rendelkezéseinek megfelelően utasította a vásárló jogait. A Polgári Törvénykönyv 622.§-a(e kereskedelmi és Panaszfeltételek 8.1. és 8.3. pontja) és az abból eredő jogok. A pogári Törvénykönyv 623.§-a (e Kereskedelmi és Panasztételi Feltételek 8.4.-8.5. pontja), azáltal, hogy az üzlet és a követelés feltételeit az eladó e-shop aloldalára helyezi, és a vevőnek lehetősége nyílik a megrendelés elolvasása előtt elolvasni őket.
    7. Az eladó az érvényben lévő szlovák jogszabályoknak megfelelően felelős az áru hibáért, és a vevő köteles a követelést az eladónak vagy kijelölt személynek alkalmazni. A garanciális és jótállási szolgáltatásra kijelölt személyek és szervizpontok tájékoztatása a jótállási kártya hátoldalán vagy az eladó által a vevő részére telefonon vagy e-mailen keresztül történik.
    8. A panaszkezelésre az eladó érvényes panaszkezelési szabályzata vonatkozik, 8 üzleti és panaszfeltétel közül 8. A vevőt megfelelően tájékoztatták a panasztételi eljárásról, és tájékoztatták erről az áruk igénybevételének feltételeiről és módjáról, beleértve a követelés igénybevételének részleteit és a garanciális javítások teljesítését a § 18par. 1.§-a a vásárlási szerződés megkötését megelőzően azáltal, hogy az ilyen üzleti és igénybejelentési feltételeket az eladó e-kereskedelmi aloldalára helyezi, és a megrendelő a megrendelés benyújtása előtt megvásárolta a lehetőséget.
    9. A reklamációs szabályok a vevő által az e-kereskedelemben az eladó e-shop weboldalán keresztül megvásárolt árura vonatkoznak.
    10. A vevőnek joga van arra, hogy felelőséget vállaljon az eladónál vásárolt áruk hibáért, amelyért a gyártó, szállítóvagy az eladó felelős a garanció alatt.
    11. Ha az áru hibás, akkor a vevő jogosult az eladó helységeiben a követelés benyújtására §18 par.)2) bekezdését azáltal, hogy az árut az eladó helységeiben szállítja, és az eladónak bemutatja a vevő szándékát a 8.1. pont szerinti jog gyakorlására 8,5-re az üzleti és panasztételi feltételekről (a továbbiakban: „követelésröl szóló közlemény“), a kitöltött igénylőlap formájában, amely az eladó e-shop aloldalára kerül. Az eladó azt ajánlja, hogy az árukat biztosítsák a szállításuk során. A szállítmányok nem szállítanak az eladónak. A vevő köteles a követelésröl szóló közleményben igazolni, hogy minden szükséges információt megad, különösen a záruk hibájának típusát és mértékét pontosan meghatározva; a vevő jelzi továbbá, hogy melyik joga van a Polgári törvénykönyv 622. És 633 cikke alkalmazandó. A vevőnek joga van arra is, hogy az áru gyártója által felhatalmozott személynek jótállási javításra (a továbbiakban: „kijelölt személy“) jogosult legyen. A kijelölt személynek listája szerepel a józállási jegyben, vagy az eladó kérésére a vevőnek elküldik.
    12. Az eladónak átadandó termékpanasz azon a napon kezdődik, amikor az összes alábbi feltétel teljesül:
  1. Bejelentésről szóló értesítés átadása az eladónak,
  2. A vevő által az eladónak vagy kijelölt személynek igénybe vett áru szállítása,
  3. Hozzáférési kódok, jelszavak stb. az eladónak az állítólagos javakra, amennyiben ezek az adatok a követelés megfelelő kezeléséhez szükségesek;
    1. Ha a követelés olyan termék, amelyet objektív módon vagy szilárdan nem lehet az eladónak szállítani, a vevő  8.12. pont ezen Panaszok és üzleti feltételek a) és c) pontja szerint az eladónak vagy az eladó által kijelölt harmadik személynek minden szükséges segítséget meg kell adnia a bejelentett áruk ellenőrzésének elvégezéséhez. Olyan árukra vonatkozó panasz, amelyek tárgyilagosan vagy szirárdan beágyazva nem állíthatók e laz eladónak, azon a napon kezdődik, amikor az árut az első mondat alapján megvizsgálták. Ha azonban az eladó vagy az általa kijelölt harmadik fél, a vevő által biztosított szükséges együttműködés ellenére, ésszerűidön belül, de legkésőbb 10 nappal a kérelemről szóló értesítés kézhezvételétől számított legkésőbb 10 napig nem gondoskodik arról, hogy a bejelentést az eladónak történő kézbesítésről szóló értesítés kézhezvételének időpontjában kezdjék meg.
    2. Az eladó vagy a kijelölt személy a vásárlónak átvételi elismervényt küld az áru megvásárlására az eladó által választott megfelelő formában, levélben vagy írásbeli formában, amelyben köteles pontosan azonosítani a kifogásolt áruk hibáit, és ismételten tájékoztatja a fogyasztót a 8.1. szakasz szerinti jogairól 8.3. (Polgári Törvénykönyv 622.szakasza) és a 8.4. bekezdésből eredő jogokról 8,5-re (Ptk. 623.§). Ha a panaszt távközléssel igénylik, az eladó köteles haladéktalanul a vevő részére a követelés megerősítését; ha az átvételt nem lehet azonnal kézbesíteni, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a berendezés igazolásával kell kiadni; az igénybejelentést nem kell kézbesíteni, ha a vevő más módon bizonyíthatja a követelést.
    3. A vevő jogosult dönteni arról, hogy jogait, 622.§ és a Polgári Törvénykönyv 623.§-a alkalmazandó, és ugyanakkor köteles haladéktalanul tájékoztatni az eladót határozatáról. A vevő döntése alapján, melyik joga 622.§ és a polgári törvénykönyv 623.§-át az eladó vagy a megjelölt személy köteles alkalmazni a panasz benyújtásának módjára a rendelkezés szerint §2  m) pontját, a bonyolultabb esetekben a panaszkezelési eljárás kezdetétől számított 30 napon belül a záruk állapotának összetett műszaki értékelése szükséges. A panaszkezelés módjának meghatározása után az eladó vagy személy a panaszt azonnal, indokolt esetben a panasz később visszaszerezheti. Az igény azonban nem lehet hosszabb, mint a követelés napjától számított 30 nap. A panaszkezelés határidejének lejártát követően a fogyasztónak joga van a szerződéstől való elálláshoz, vagy jogosult új árucikkek cseréjére.
    4. Ha a vevő a vásárlási szerződés megkötésétő számított első 12 hónapban az árut igényli, akkor az eladó a követelést csak a meghatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy által kiadott szakértői vélemény alapján elutasíthatja, vagy a kijelölt személy véleményét (továbbiakban: „ A záruk szakmai minősítése“). A szakértői megítélés eredményétől függetlenül az eladó nem kötelezheti a vevőt arr , hogy fedezze a záruk szakmai megitélésének költségeit vagy a záruk profeszionális értékelésével kapcsolatos egyéb költségeket.
    5. Ha a vevő a vételi szerződés megkötéséről számított 12 hónap elteltével kérte a terméket, és az eladó elutasította, akkor a kárigényt kijavító személy köteles feltüntetni az igénylőberendezés bizonyítékát, amelyre a vevő szakértői megitélésre küldi az árut. Ha a vevő szakértői megitélésre küldi az áruktat az igénylőberendezés dokumentációjában megejelőlt kijelölt személynek, akkor az értékesített szakértői megitélés költségeit, valamint minden egyéb kapcsolódó költségét az eladó a szakértői itélet eredményétől függetlenül viseli. Ha a vevő szakmai megitélése szerint az eladó felelősségét bizonyítja a hibás termékhiba miatt, akkor újra igénybe veheti a követelést; a jótállási idő nem ér véget a szakértői értékelés során. Az eladó köteles a vevőnek az újbóli benyújtott kérelem napjától  számított 14 napon belül megfizetni az áru szakmai megitélésénél felmerülő valamennyi költséget, valamint az összes kapcsolódó költséget. A visszaigényelt követelést nem lehet megtagadni.  
    6. A jótállás nem vonatkozik a vevő által a szerződés megkötésékor vagy a vevő tudomására hozott olyan hibákra, amelyekben a vételi szerződés megkötése történt.
    7. Az eladó fenntartja magának a jogot arra, hogy más, hibátlan árura azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel helyettesítse, ha a vevő nem okoz komoly nehézségeket.
    8. Az eladó nem felelős a záruk hibáért:
  1. Ha a vevő a jótállási időszak végéig nem gyakorolta az eladó hibás felelősségével kapcsolatos jogait,
  2. Ha a hibás árukat a vevő mechanikusan károsítja,
  3. Amennyiben a hibát a záruk olyan körülmények között történő felhasználása okozza, amelyek nem felelnek meg természetes, környezeti, nedvességi, kémiai és mechanikai hatásainak,
  4. Ha a hibát az áru ellátásának nem megfelelő kezelése, gondozása vagy elhanyagolása okozza,
  5. Ha az áru hibáját az áru túlzott berakodása vagy felhasználása okozta kár okozta a dokumentációban vagy az áru szokásos használatának általános elveiben meghatározott feltételekkel ellentétben,
  6. Ha a hibát az áruk irreverzibilis és/vagy előre nem látható események által okozott kár okozta,
  7. Ha az áru hibája véletlenszerű megsemmisítéssel és véletlenszerű romlással jár,
  8. Ha a hibát szakszerűtlen beavatkozás okozza, víz, tűz, statikus vagy légköri károsodás vagy bármely más okozta cselekmény,
  9. Ha a hibát az áruk jogosulatlan személy általi beavatkozása okozta.

Ha a szállítás nem teljes, vagy olyan egyértelmű hiba esetén, amelyet a vevő a szállítmány ellenőrzésével azonosította, amikor az áru kiszállításakor ellenőrizte az árut, és amelyet nem jelentett be az eladónak a jelen Feltételek és Kereskedelmi Feltételek 5.9. a vevő általi átvételének időpontja.

    1. Az eladó köteles a panaszt feldolgozni és a követelést az alábbi módszerek egyikével megszüntetni:
  1. A javított áruk átadása,
  2. Az áruk cseréje,
  3. Az áruk vételárának visszaküldésével,
  4. Megfelelő árkedvezmény fizetése a záruk árán,
  5. Írásos kérelem az eladó számára, hogy megkapja a meghatározott teljesítményt,
  6. Az árukra vonatkózó követelés indokolt elutasítása.
    1. Az eladó köteles írásbeli dokumentumot legkésőbb a kártérítés iránti kérelem benyújtásától számított 30 napon belül, póstai, futárszolgálat vagy kézbesítési szolgáltató útján. Az eladó haladéktalanul tájékoztatja a vevőt a panasz kimeneteléről közvetlenül a panasz megszüntetése után telefonon vagy e-mailben, és az áruval együtt, e-mailben a berendezés igazolását.
    2. A jótállás időtartama 24 hó az áru kézbesítésének napjától számítva, hacsak a szavatossági idő nem felel meg bizonyos esetekben. A sporttáplálékkal, élelmiszert és állati takarmányt tartalmazó termékek minimális eltarthatósága a fogyasztás időpontjától számított két hónapnál hosszabb, rövidebb lejárati idő esetén telefonon vagy e-mailben forduljon az elad´hoz, és a szállítmányt csak a vevő beleegyezésével küldik meg.
    3. A garancia időtartama meghosszabbodik, amikor a vevő nem tudta felhasználni az árut az áru javítására.
    4. Az áru cseréje esetén a vevő kap egy dokumentumot, amely az árutovábbítással kapcsolatos információkat tartalmazza, és minden további igényt a vásárlási szerződés és az igénylő dokumentum alapján kell alkalmazni. Az új termékek cseréje esetén a jótállási időszak az új termékek beérkezésétől fogva kezdődik, de csak új termékek esetén.
    5. Kivehető hiba esetén a panaszt a vevő 8.15. pont szerinti döntésétől függően nyújtják be az alábbi feltételek szerint:
  1. Az eladó biztosítja a hiba eltávolítását, vagy
  2. Az eladó hibás árut értékesít.
    1. Kivehetö hiba esetén a Vevő a 8.15 pont alatt nem allapítja meg azonnal e követelésnek és az üzleti feltételeknek a panasz felszerelésének módjárĺ, az eladó a hibát megszünteti az viszonteladót.
    2. Olyan hiba esetén, amelyet nem lehet kiküszöbölni, vagy töbször káros hiba vagy többféle eltávolítható hiba esetén, amelyek megakadályozzák, hogy az árukat hibásan használják fel, az eladó a vevő döntésétől függően, 8.15. a panaszok és a kereskedelmi feltételek közül az alábbiak szerint:
  1. Az azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező más funkcionális árukra történő árucserével, vagy
  2. Ha az eladó nem tudja kicserélni az árut egy másik számára, akkor visszaköveteli a követelést a záruk vételárának visszaküldésével.
    1.  A követelés felszerelése csak a panaszbejelentésben és az áruigénylési igénypontban felsorolt    hibákra vonatkozik e Panaszok és Kereskedelmi Feltételek közül.   

 

    1. Reklamációs célokból egy eltávolítható hiba előfordulása több mint készerese ismétlődő káros hibának.

 

    1. Az igénylés céljából több mint három különböző kivehető hibának tekint.

 

    1. A vevő jogosult a hibás követelés igénybevételére, miután gykorolta a jogát, és felszólította az eladót, hogy távolítsa e laz áru hibáját a 8.1. pont alatt a panaszok és a kereskedelmi feltételek között, és a követelés kimenetétől függetlenül ugyanaz az egyedi hiba (nem azonos típusú hiba) minden egényét ismét alkalmazzák.

 

    1. Az Art. Ezen Panaszok és üzleti Feltételek közül 8 kifejezetten nem vonatkozik azon jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a fogyasztó § 2 a) pontját.

 

  1. Személyes adatok ésazok védelme

 

    1. A felek megegyeznek abban, hogy a vevő köteles a megrendelés megfelelő rendezése és kézbesítése érdekében a természetes személy esetében a vezetéknevét, állandó lakcímét, postai irányítószámát, telefonszámát és e-mail címét értesíteni.
    2. A felek kötelesek megegyezni abban, hogy a vevő köteles az üzletkötési név, a létesítő okirat szerinti címre, beleértve a postai irányítószámot, a vállalat azonosító számát, a HÉA- azonosítószámot (adott esetben), a telefonszámot a megrendelés megfelelő ellátása és kézbesítés céljából értesíteni, és egy e-mail címet.
    3.  Az online áruházban regisztrált vásárló bármikor felülvizsgálhatja és megváltoztathatja az Ön által megadott személyes adatokat, és törölheti regisztrációs adatait az e-kereskedelmi webhely „Fiókom“ szakaszának bejelentkezése után.
    4. Az eladó ezzel értesíti a vevőt, 6.cikk (1) b) a személyes adatok feldolgozása vonatkozásában az egyének védlméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló, 2016 április 27-i 2016/679/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet, a 95/46/ EK irányelv (általános adatvédelmi rendelet) hatályon kívül helyezéséről szóló, a továnbbiakban: „rendelet“, az információs rendszer-üzemeltető az adatkezelő beleegyezése nélkül feldolgozza a vásárló személyes adatainak feldolgozásával végzi olyan vételi szerződés teljesítéséhez amelyben a vevő a felek egyikeként tevékenykedik.
    5. Az Art. 6 -1.pont f) A megrendeléseket a megrendelt áru szallítása után az eladó eladhatja, a vevőnek a vevő személyes adatainak a közvetlen marketing céljából történő feldolgozására irányuló jogos érdek alapján, valamint a vevő w-mail cínmére történő továbbításával kapcsolatos információkat, az új termékekről, szolgáltatásokról.
    6. Az eladó vállalja, hogy a vevőszemélyes adatait az alkalmazandó szlovák jogszabályoknak megfelelően kezeli és tárolja.
    7. Az eladó kijelenti, hogy az Art. 5 cikk (1) (a) és (b) pontja értelmében a vásárló személyes adatait kizárólag az e-kereskedelemben és az igénypontokban meghatározott célokra szerezhetik meg.
    8. Az eladó kijelenti, hogy az üzleti és kereseti feltételekben meghatározottaktól eltérő célokra a vásárló személyes adatait mindig megfelelő jogi alapon szerezte meg, miközben biztosítja, hogy az ilyen személyes adatokat kizárólag a gyűjtés céljának megfelelő módon dolgozzák fel és használják fel és nem társítja azokat olyan személyes adatokhoz, amelyeket más célból szereztek be, vagy a vásárlási szerződés teljesítéséhez.
    9. A megrendelés benyújtása előtt a vevőnek a megrendelés elküldése előtt meg kell erősíttenie a megerősítést, mielőtt az Eladó alküldte neki a megfelelő, érthető és hibátlan módon:
  1. A fenti pontokban említett azonosító adataikat; 1. Ezek az üzleti és követelési feltételek, amelyek igazolják az eladó személyazonosságát,
  2. Az eladó elérhetősége, a felelős személy az eladó,
  3. A személyes adatok feldolgozásának célja, mint például az eladó és a vevő közötti vásárlási szerződés megkötése, valamint a személyes adatok feldolgozásának jogalapja,
  4. A vevő köteles megadni a szükséges személyes adatokat a vételi szerződés megkötése, valamint a megrendelés megfelelő átadása és kézbesítése céljából,
  5. Ha a feldolgozás az Art.6 cikk (1) f) Az a rendelet, amely szerint a kereskedő jogos érdekei a közvetlen forgalmazás,
  6. Harmadik fél azonosítási adatai, vagyis a megrendelt áru vevőnek történő szállítása, az egyéb címzettek vagy a személyes adatok címzetjeinek azonosítási adatai, amennyiben léteznek,
  7. A személyes adatok megőrzésének időtartama, a meghatározás kritériumait,
    1. Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jó erkölcsökkel öszhangban dolgozza fel, és olyan módon jár el, amely nem ütközik é snem fogja megkerülni a rendeletet vagy más, általánosan kötelező erejű jogi szabályozást.
    2. Az eladó a rendeletnek megfelelően adja meg a vevőt, akinek az adataival az alábbi információkat kezeli:
  1. Az eladó és adott esetben az eladó képviselőjének személyazonossága és elérhetősége,
  2. A felelős személy elérhetősége,
  3. A személyes adatok meghatározására szolgáló feldolgozási célokat, valamint a feldolgozás jogalapját,
  4. Ha a feldolgozás az 5. cikk alapján történik; 6, 1.pont f) az eladó vagy harmadik személy jogos érdekeit,
  5. A címzettek vagy a személyes adatok címzettjeinek kategóriái, ha vannak ilyenek,
  6. Adott esetben az az információ, hogy az eladó a személyes adatokat egy harmadik országba vagy egy nemzetközi szervezethez kívánja átruházni,
  7. A személyes adatok megőrzésének időtartama a meghatározás kritériumait,
  8. Az eladónak a személyes adataihoz való hozzáférés irínti kérelemhez való jogáról, valamint a feldolgozás vagy a feldolgozás elleni kifogás jogának kiküszöböléséről, törléséről vagy korlátozásáról, valamint az adatok hordozhatóságával kapcsolatos jogokról,
  9. A panasz benyújtásának jogát a felügyeleti hatósághoz,
  10. Információ arról, hogy a személyes adatok szolgáltatása olyan jogi vagy, szerződéses követelmény, amely amelynél szerződéskötésre van szükség, függetlenül attól, hogy a vevő köteles-e személyes adatokat szolgáltatni, valamint az ilyen adatok nem nyújtásának lehetséges következményeiről,
  11. Az automatizált döntéshozatal megléte, beleértve a profilalkotást is; A vevő jogosult arra, hogy az eladótól megkapja a feldolgozás alatt álló személyes adatok egy példányát, és jogosult az összes fenti információ beszerzésére. A vevő által kért további példányokéert az eladó a másolat elkészítésének igazgatási költségeinek megfelelő díjat számíthat fel.
    1. Amennyiben a Vevő írásban vagy elektronikus úton él a 9.11. bekezdésben foglalt jogaival, és kérelme tartalma azt jelzi, hogy a 9.11. bekezdés szerint jogát gyakorolja, akkor a kérelmet a rendelet alapján benyújtottnak kell tekinteni.
    2. A vevőnek joga van ahoz, hogy az eladó kifogásolja személyes adataik feldolgozását, hogy azt közvetlen marketing célból dolgozzák fel vagy fogják feldolgozni, beleértve a profilkészítést is, amennyiben az az ilyen közvetlen marketinghez kapcsolódik. Ha a vevő kifogásolja az ilyen feldolgozást, az eladó a személyes adatok közvetlen marketing célokra történő feldolgozását az ilyen kifogás kézhezvételétől az eladóig megszünteti, és az érintett vásárló személyes adatait már nem lehet ilyen célból feldolgozni.
    3. Ha a vevő gyanítja, hogy személyes adatait jogellenesen feldolgozza, panaszt nyújthat be a Szlovák Köztársaság Személyi Adatvéelmi Hivatalához. Ha a vevő nem rendelkezik teljes jogképességgel, jogait egy jogi képviselő gyakorolhatja.
    4. Az eladó meghozza a megfelelő intézkedéseket annak érdekében, hogy a vásárlónak a 9.11. pontban meghatározott összes információt tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában biztosítsa, világosan és egyszermegfogalmazva. Az eladó az információt elektronikus úton vagy a rendeletnek megfelelően a vevővel kötött egyéb módon biztosítja.
    5. A vevő kérésére hozott intézkedésről az Eladó a vevő részére indokolatlan késedelem nélkül, de a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatást nyújt.
    6. Az eladó ezzel értesíti a vevőt, hogy a szerződés teljesítése eredményeként a vevő személyes adatait a következő harmadik felek rendelkezésére bocsájtják, kedvezményezettek körébe:

DHL Parcel Slovensko spol s.r.o., székhely: Na pántoch 18, 831 06 Bratislava –Rača, IČO: 47927682, bejegyzett székhelye: Bratislava I.,Sro részleg, bejegyzés sz.100759/B

GP Logistics s.r.o., Székhelye: k Lodenici 7396/2, 921 01 Piešťany, ID: 46527168, bejegyzett a Trnava kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásban, Sro szekció, bejegyzés sz.28994/T

superfaktura.sk, s.r.o., Pri Suchom mlyne 6, 811 04 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, IČO: 46655034 szám alatt a Pozsonyi kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásban, Sro részében, bejegyzés sz.81403/B

Bergstein s.r.o. székhelye: Sekulská 5, 841 04 Bratislava – Karslova Ves, IČO: 50326066, Pozsonyi Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásban, Sro szekció, bejegyzés sz.111401/B

 

  1. Visszalépés a beszerzési szerződéstől
    1. Ha az eladó nem tudja teljesíteni a vételi szerződés alapján fennáló kötelezetségeit a záruk értékesítése miatt, a záruk nem elérhetősége, vagy ha a vételi szerződésben megállapított áruk gyártója, importőre vagy szállítója megszakította a termelést, vagy olyan lényeges változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné tették az eladónak a vételi szerződés szerinti kötelezetségeinek teljesítését, vagy ha au áru megszerzésére irányuló minden ésszerű erőfeszítés megtétele nélkül nem tudja az árucikket az üzletkötési feltételekben vagy a megrendelésben meghatározott határidőn belül átadni az ügyfélnek, az eladó köteles haladéktalanul értesíteni a vevőt ugyanakkor köteles a vevőt helyettesíteni, vagy a vevő számára a vásárlási szerződéstől való elállásra (megrendelés törlése). Abban az esetben, ha a vevő a jelen Szerződésben foglalt okokból visszavon a vásárlási Megállopodásból, az eladó köteles a vevőnek a vevő által megadott számlára történő átutalásról szóló értesítéstől számított 14 napon.
    2. A vevő jogosult arra, hogy a vételi szerződéstől indokolás nélkül semmilyen ok nélkül ne térjen el § 7 et a törv. 102/2014/Z.z. a távértékesítéssel kapcsolatos fogysztóvédelemről (a továbbiakban: „A fogysztók védelméröl szóló törvény a távértékesítésre vonatkozóan“) a záruk kézhezvételétől számított 14 napon belül a szolgáltatási szerződés megkötésének napjától vagy a nem fizikai adathordozón elektronikus tartalom biztosítására vonatkozó szerződéstől, ha az eladó kellő időben és megfelelően a fogyasztók védelméről szóló törvény 3.§-a a távértékesítésben.
    3. A vevőnek ebben a határidőn belül jogában áll a záruk egyszerű megvásárlását és tesztelését a szokásos „kő“ boltban történő vásárláshoz szokásos módon elvégezni, a záruk jellegének, jellemzőinek és funkcionalitásának megismeréshez szükséges mértékben.
    4. Az elállási időszak azon a napon kezdődik, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik fél átveszi a megrendelt áru minden részét vagy amikor a
  1. A vevő által elrendelt árukat külön-ülön ugyanabba a megrendelésbe szállítják, attól az időponttól számítva, amikor az utolsó,
  2. Több darabból álló árukat  szállít az utolsó rész vagy az utolsó darab dátumától,
  3. Az árukat ismételten a megadott időtartamig, az első szállított áruk kézhezvételétől számítva szállítja.
    1. A vevő visszavonhatja a vételi szerződést, azaz az áru megvásárlását az elállási időszak kezdete előtt.
    2. A szerződéstől való elvonást írásban kell a vevőnek megtenni, amely nem vonja kétségbe, hogy a szerződést visszavonták, vagy más tartós adathordozón történő nyilvántartásba vétel vagy a mellékelt nyomtatvány felhasználásával. Ezen üzleti és Panaszfeltételek közül. Az elállási időszak akkor tekinthető fennmaradtnak, ha a visszavonásról szóló értesítést legkésőbb a szerződés időszakának utolsó napján elküldték az eladónak.§ 7 par.1.§-a a fogyasztók védelméről a távértékesítésben.
    3. A vételi szerződésnek a fenti előző pont szerint történő visszavonása és a követelés feltételeinek tartalmazniuk kel laz elállási formanyomtatványban a vételi szerződésből, Ezen üzleti és követelés feltételei közül 1, különösen a vevő azonosítója, a megrendelés száma és dátuma, az áru pontos megnevezése, ahogyan az eladó visszaküldi a már elfogadott tranzakciót, különösen a vevő számlaszámát és/vagy postai címét.
    4. Ha a vevő visszavonja a vételi szerződést, a vevő által visszavont vételi szerződéssel kapcsolatos további szerződést eleve eltörölték. A vevőtől a mellékelt szerződéstől való elálláshoz kapcsolódó költségeket és egyéb kifizetéseket nem igényelhetnek a §9 par. 3ust. §10 par. A távértékesítéssel és a szolgáltatási díjakkal kapcsolatos fogyasztóvédelmi törvény (3) és (5) bekezdése értelmében, ahol a szolgáltatást teljes egészében nyújtják.
    5. A vevő köteles visszaküldeni az árut az üzemeltető címére vagy az eladóra vagy az eladó által felhatalmozott személyre az áru átvételére indokolatlan késedelem nélkül, de a vásárlási szerződéstől való visszavonás időpontjától számított 14 napon belül. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó azt javasolta, hogy az árukat személyesen vagy az általa felhatalmozott személyen keresztül vegye fel. A jelen pont első mondatának és az igénypont feltételeinek megfelelő határidőt úgy kell tekinteni, hogy az átadásra került, legkésőbb az időszak utolsó napján.
    6. A vevő köteles az árut az Eladó részére teljes egészében kitölteni, beleértve a teljes dokumentációt, sértetlenül, lehetőség szerint eredeti csomagolásban és felhasználatlanul.
    7. Ajánlatos biztosítani az árut. A szállítmányok nem szállítanak az eladónak. Az eladó a visszavonásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolatlan késedelem nélkül visszaküldi a vevőnek a vásárlási szerződéssel kapcsolatban az általa, beleértve a szállítási és póstaköltségeket, valamint egyéb költségeket és díjakat. Az eladdó nem köteles visszatéríteni a vevőnek a vásárlás előtt történő kifizetéseihez és az igénybevétel feltételeihez az áru átadása előtt, vagy addig, amíg a vevő visszaküldi a záruk visszaküldését az eladónak, kivéve, ha az eladó azt javasolja, hogy az árukat személyessen vagy egy erre jogosult személyen keresztül vegyék fel.
    8. A vevő viseli az áru visszaküldésének költségeit az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére felhatalmozott személynek. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó beleegyezett abba, hogy maga viselje, vagy ha nem teljesítette a 3.§ 1. Pont. a távértékesítésről szóló fogyasztóvédelmi törvény i.
    9. A vevő csak a záruk kezeléséből eredő áruk értékcsökkenéséért felelős, amely a záruk jellemzőinek és funkcionalitásának megismeréséhez szükséges kezelésen túl van. A fogysztó nem felelős az árucsökkentett értékért, ha az eladó nem teljesítette a fogyasztó azon jogával kapcsolatos tájékoztatási kötelezettséget, hogy a 3.1 ponmt. H) a fogysztók védelméről szóló törvény a távértékesítésben.
    10. Az eladó köteles a vevő vásárlási árát a vásárlóhoz hasonlóan visszaküldeni, mint a vevő által fizetett összegét, hacsak a vevő a vevőnek további díjak megfizetése nélküli újabb visszatérítési módot nem vállal.
    11. Abban az esetben, ha a vevő visszavonja a szerződést, és az eladónak megsérült vagy hiányos az áruja, akkor a vevő vállalja, hogy az eladónak fizet:
  1. Az az érték, amellyel az áru értékét csökkentették a Polgári Törvénykönyv 457.szakasza a valós összegben
  2. Az eladónak a záruk javításakor és eredeti állapotában történő megterhelésével kapcsolatos költségek, a jótállási szolgáltatási árlistának megfelelően kiszámítva. A vevő köteles megfizetni az eladónak a kártérítést az áru beszerzési árának és az áru értékének a vásárlási szerződéstől való elállás idején fennálló különbség erejéig a jelen kereseti és kereskedelmi feltételek értelmében.
    1. Öszhangban §7 par. A távértékesítéssel kapcsolatos fogysztóvédelmi törvény 6.§-a értelmében a vevő nem vonhatja vissza a szerződést, amelyre a következők vonatkoznak:
  • A fogyasztók különleges különleges követelményeivel öszhangban gyártott árut értékesítése, az intézkedéscsökkentésre szánt áruk vagy az egy fogyasztóra szánt termékek,
  • Olyan védőcsomagolásban lévő áru értékesítése, amely nem alkalmas egészségügyi vagy higiéniai okokból való visszatérésre, és amelynek védőcsomagolása a szállítás után megsérült,
  • A védőcsomag értékesített hangfelvételek, videofelvételek, hagfelvételek, könyvek vagy számítógépes szoftverek értékesítése, ha a fogyasztó kicsomagolta a csomagolást,
  • A fizikai szállítótól eltérő elektronikus tartalom biztosítása, amennyiben a fogyasztó kifejezett hozzárárulásával kezdeményezték, és a fogyasztó kijelentette, hogy  a beleegyezését kifejezetten felmentette,hogy elveszítse a megállapodásból való kilépéshez való jogot.
  • Olyan szolgáltatás nyújtása, ahol a rendelkezést a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával tették meg, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy ilyen hozzájárulásának megadásával elveszíti a szerződés teljes visszavonásának jogát a teljes szolgáltatás nyújtása után,
    1. Az Art. Ezen üzleti és igényfeltételek közül 10 kifejezetten nem vonatkozik azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelenek meg a fogyasztói definíciónak § 2 a)pontjának.

 

  1. Záró rendelkezések
    1. Abban az esetben, ha a vételi szerződést írásban kötik meg, annak bármilyen módosítását írásban kell megtenni.
    2. A felek megállapodnak abban, hogy a köztük lévő kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.
    3. Az ilyen üzleti és panasztételi feltételek által nem szabályozott kapcsolatokat a polgári törvénykönyv a törvény, 22/2004 Z.z. az elektronikus kereskedelemről és a törvény módosításáról. 128/2002 Z.z. a fogyasztóvédelmi ügyek belső piacának állami ellenőrzéséről és egyes törvények módosításáról a 284/2002 Z.z. a későbbiekben módosított és a sz. 102/2014 Z.z. a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről.
    4. Ha a fogysztó nem elégedett az eladó panaszkezelésével, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megszegte jogait, képes az ekladóhoz fordulni. Ha az eladó a feladás időpontjától számított 30 napon belül válaszol a javítási kérelemre a fogysztónak joga van arra, hogy javaslatot terjesszen el a vitarendezés alternatív megoldására a 12. 391/2015 Coll. a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésről és egyes törvények módosításáról.

Az eladónak az Eshopist s.r.o.-ra vonatkozó fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésre vonatkozó illetékes szerv a Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzési Szolgálat Prievoszská 32, 827 99 Bratsilava, www.soi.sk vagy más, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának  alternatív vitarendezési testületek jegyzékében bejegyzett jogi személy a http://www.mhsr.sk címen; a fogyasztónak joga van megválasztani, hogy melyik alternatív vitarendezési egység közül melyik foglalkozzon.

    1. A fogyasztó az online vitarendezési platformot felhasználva alternatív vitarendezési javaslatokat tehet a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ -címen.         
    2. Ezek az üzleti és kereseti feltételek a vevővel szemben hatékonyan lépnek érvénybe egy vételi szerződés megkötésével.
    3. A vevőt arra kéri, hogy a megrendelést kattints a dobozra annak megerősítéséhez, hogy megismerte, olvasta, értette és elfogadta ezeket az üzleti és hirdetési feltételeket.    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Teljes (asztali) verzió